Begüm KAVRUK • Kaynak • 16 NİSAN, 2024
ATL ve BTL Pazarlama, birbirinden farklı pazarlama stratejilerine sahip olan iki farklı pazarlama türüdür.
ATL Pazarlama, Çizgi Üstü Pazarlama olarak da bilinmektedir. Bu pazarlama stratejisi amaç olarak markayı daha geniş bir kitleye duyurmayı ele alır.
Çizgi üstü reklam örnekleri arasında televizyon, dergi, gazete veya radyo gibi unsurlar örnek gösterilebilir. Sokaklarda gördüğümüz panolar ve afişler de birer ATL Pazarlama örneğidir.
BTL Pazarlama, Çizgi Altı Pazarlama olarak da adlandırılır. Burada amaç potansiyel müşteri hedeflemeli pazarlama çalışmaları yapmaktır. Geniş kitlelere hitap etmek yerine, ilgili ve özelleştirilmiş bir kitleye özel yapılan çalışmaları kapsar. Hedef müşteri sadakatini arttırmaktır.
Reklam panoları, el ilanları, e-posta pazarlaması, sosyal medya kullanımı gibi çeşitli çizgi altı reklam örnekleri mevcuttur. Potansiyel müşterinize sunduğunuz bu özel pazarlama stratejisi günden güne popülerlik kazanmaktadır. Markaların, potansiyel müşterilerine ulaşmasına ve bu noktada satış geliri elde etmesine olanak verir. İşletmeler ve markalar, her iki pazarlama stratejisini de kullanarak maksimum faydayı elde edebilir. ATL ve BTL stratejilerini birleştirerek hem marka bilinirliğini arttırıp hem de potansiyel müşterilere temas etmek markanız için uzun vadede faydalı olacaktır.